Feb 19 – 21, 2019
"Sapienza" University, Phys. Dept. Marconi
Europe/Rome timezone

Registration info

Registration
We are happy to announce that the registration is now open for the EPS 2019 Conference.
You can register through the registration page, but please read first all information below.
The registration fee is:

  • 250 EUR (204,92 EUR*) until January 22th, 2019 (Central European Time, CET) 
  • 300 EUR (245,90 EUR*) after this date 
  • 150 EUR Students (Master and PhD)

ADDITIONAL tickets for the social event can be purchased following the registration link.
Registration will only be possible through the online registration.
On-site registrations will be unfortunately not allowed. 

* Only for employees of Italian Public Administration –
* Solo per dipendenti della Pubblica Amministrazione Italiana
 
° Split payment
Selezionando questa opzione, in virtù della legge 190/2014, cosiddetto Split Payment, le fatture emesse nei confronti della Pubblica Amministrazione sono assoggettate al metodo di scissione dei pagamenti dell’IVA. Pertanto, coloro che richiedono la fattura intestata all’ente di appartenenza, dovranno selezionare questa opzione affinché la quota di iscrizione sia costituita dal solo imponibile.
*Esenzione IVA
Selezionando questa opzione, in virtù dell'art. 10 del DPR 633/72 - come modificato dall'art.14, comma 10 della legge 24 dicembre 1993, n. 537, le Pubbliche Amministrazioni possono iscrivere i propri dipendenti usufruendo dell'esenzione IVA per la partecipazione a corsi di formazione, aggiornamento, riqualificazione e riconversione del personale.
                                                                                        * * *
In ottemperanza al DM n. 55 del 3 aprile 2013, a partire dal 31 marzo 2015 le fatture elettroniche inviate alla Pubblica Amministrazione dovranno riportare obbligatoriamente il codice IPA, codice Univoco Ufficio, codice CIG e CUP eventuali.
Pertanto, in entrambi i casi, la Pubblica Amministrazione dovrà inviare tramite email (registration@sistemacongressi.com) una dichiarazione o buono d’ordine contenente tutti i dati fiscali dell’Ente (codice IPA, codice Univoco Ufficio, codice CIG e CUP eventuali), nome del dipendente e titolo del congresso, in cui si specifichi che si richiede lo "split payment" oppure "l’esenzione dell’iva".
 
In assenza di tali informazioni, l’iscrizione in qualità di dipendente di ente pubblico non sarà ritenuta valida.
Non verranno accettate richieste di modifica delle fatture già emesse o di rimborso dell'IVA versata.

Payment
The fees must be paid in Euro to Sistema Congressi by credit card (Visa, Mastercard, CartaSi, Maestro and American Express), PayPal or bank transfer.
If you choose to pay by bank transfer:
Bank account holder name: Sistema Congressi s.r.l.
Bank account holder address: Via Trieste 26 - 35121 Padova, Italy - C.F./VAT 01934170281
Bank name: Intesa Sanpaolo
Bank address: Agenzia n. 7, Via Belzoni, Padova, Italy
Swift / Bic Code: BCITITMM
IBAN IT71R0306912123074000470028


As a description of payment, please specify EPS 2019 and your family name.
 
Please note that admission to the Conference cannot be guaranteed unless full payment has been received. Invoices will be issued for any fee paid and sent to your e-mail address.
Registration Cancellation Policy and refunds
Cancellation must always be confirmed in writing: please do not forget to include all your bank details. All cancellations must be notified by January 23, 2019. All refunds are subject to an administrative fee of 25 EUR. After this date, refund will not be possible.
In the event of cancellation of the Conference, at any time, as a result of any event of 'force majeure' or for other reasons that are beyond the control of the Local Organizing Committee, the registration fee shall NOT be refunded and neither the Local Organizing Committee nor the ORGANIZING SECRETARIAT (Sistema Congressi) shall be held liable for any other costs or losses incurred, such as transportation costs, accommodation costs, financial losses, etc.
Participants are highly encouraged to provide for their own insurance policy covering such events.
 
HOW TO REGISTER


REGISTRATION

  • click this link Registration and fill in the form. Please note that the registration to is accepted once the full procedure, including payment, is successfully concluded.

 
REGISTRATION CONFIRMATION

  • After completing the registration procedures, a message will be sent to your e-mail address from registration@sistemacongressi.com with the summary of the selected options and the total amount due.

 
INVOICE

  • Once the payment is received, an invoice (in pdf format) will be sent to your e-mail address.

Hotel reservation
 
All reservations must be made by the participants themselves contacting the hotels directly.
A list of the hotel can be found on the accomodation link.